Awas...Bila Makan Di Kedai Mamak



Saya juga tak percaya dgn Restoran Nasi Kandar lagi. Sebab baru2 ni semasa saya nak pi buat kad ATM CIMB di Senawang,saya terpaksa datang awal utk beratur depan bank.

Saya pi parking kereta di Mydin. Masa tu baru jam 7.00+ pagi. Saya terperanjat sbb ternampak seorg Cina datang bawa 2 plastik beg penuh dgn ayam yg siap dipotong.

Saya terperanjat (reaksi muka) dan pekedai NSKndar Senawang pun terkejut mungkin mereka ingat kita tak nampak yg mereka buat..(ayam tak halal-order dari Cina).

Selapas tu saya beritahu geng cikgu2 di Kolej Vok Ampangan. Ada cikgu di sana pun nampak org Cina hantar ayam potong di NSKandar Senawang..so ramai cikgu2 tu tak makan nasi kandar dah..Jadi berhati2 lah..lebih baik makan di gerai Melayu yg kita kenal - mereka beli ayam dari pasar Ampangan... 


0/komen