Penipu Berlesen


Hari ni RM 12K duit saya hilang dari Akaun Maybank. Pergi buat report di maybank, mereka kata ada buat pembelian guna debit kad pukul 4 pagi tadi dari Europe. 

Persoalan di sini: 

1. Limit saya untuk debit kad hanya 5k je. Macam mana boleh buat bayaran RM12k sekali transaksi.

2. Saya tak on pun transaksi untuk oversea sekarang sebab ada dekat Malaysia.

3. Kenapa saya tak terima apa2 notification sedangkan, kalau saya beli tiket wayang pakai debit kad pun biasanya dapat notification.

4. Saya dekat Malaysia je ni sekarang. Kad atm pun elok je dekat saya ni. 

5. Macam mana Maybank boleh lepaskan payment yang banyak tanpa tanya customer dulu. Sedangkan kalau saya sendiri nak guna kat luar negara pun selalu decline je. 

6. Saya dah 2 kali ke maybank untuk tukar kad atm lepas balik Europe sebab ada perasan duit hilang, tapi pegawai maybank kata tak perlu tukar selagi belum tamat tempoh cuma tukar no pin je.

JAWAPAN PEGAWAI MAYBANK:

Akan dapat semula refund dalam 45 hari, tapi tak confirm. 
kenapa lama sangat sampai 45 hari sedangkan duit tu masih floating?. kalau tak dapat refund mcmana?. Kenapa saya tak dibenarkan buat report polis dan repot ke bank negara ye?

jawapannya...

sebab scammer / hacker  tersebut dari kalangan pegawai bank berkenaan...mereka cuba untuk cover line seberapa lama yang boleh..selagi tiada akta pengantian semula duit  pelangan bank yang di sebabkan masalah keselamatan bank..selagi itu lah bank  cuba bermain wayang.tiada beza simpan duit di bawah bantal dengan simpan di bank...tetapi sekarang ni lagi bahaya dari simpan di bawah bantal...

terpandang pegawai bank...terbayang perangai toyol masing masing .

bank nak play safe  tu,tak nak  bertanggungjawap proceed je report dekat bank negara dan polis..walaupun ending kita yang di tuduh.. mungkin adik beradik  kita yang godam...bank kepala rimau menuduh atas faktor MUNGKIN.....MUNGKIN kepala abah kau...

Kalau macam ni la gayanya bank² di melesia, lebih baik simpan di sport toto. Dah tentu selamat...🤣🤣🤣🤣

simpan dalam bank tak selamat . simpan bawah bantal tak selamat . saya cuba simpan atas almari pon tak selamat ..

lepas ni cuba simpan dlm frezzer.percayalah mungkin tiada siapa terpikir nak selongkar peti ais...🤣🤣🤣🤣🤣

Sedangkn transfer duit 100k ke asb pehak bank akan menelefon bertanya duit dapat dari mana...macam mengintip bagi pihak polis pulak...

kalau duit hilang 100k,bank tak call pulak...cakap duit awak hilang..lahanat punye bank...dengan polis polis semuanya lepas tangan..

Saman bank2 yang berkaitan dengan masalah macam ni. Take legal action before lagi ramai kena...

yang pelik menteri2 dan ahli politik tak kena pulak...macam dia orang ni seolah olah ada geng dengan scammer dalam bank  ( bersubahat )

Duit dalam akaun ja hilang tetibe.. Kalau loan yang hilang aku okay jer.. Tetiber loan kurang ada orang tolong ambik dari bank.. Duit ja depa nak sapu.. Sapu lah dengan loan sekali..🤣🤣🤣🤣🤣

0/komen