Corsair Memperkenalkan SSD MP700 Pro – Storan SSD PCIe 5.0


Corsair, jenama aksesori gaming dan PC terkemuka kini telah memperkenalkan sebuah lagi produk SSD baru dalam senarai penawaran komponen mereka dengan storan Corsair MP700 Pro PCIe 5.0 SSD.

Storan MP700 Pro ini hadir dengan pilihan storan sehingga 4TB dan mempunyai kelajuan pembacaan dan penulisan data sepantas 12.4GB/s dan 11.8GB/s yang sangat pantas sekali apabila dipadankan bersama papan induk yang hadir dengan sokongan untuk slot SSD PCIe 5.0.

Keunikan utama SSD MP700 Pro ini hadir melalui penawaran sistem penyejukan yang ditawarkan kepada pengguna. Untuk ini, pengguna boleh memilih untuk menggunakan heatsink yang dibekalkan oleh papan induk, ataupun dua daripada heatsink yang hadir bersama-sama SSD ini.


Satu lagi merupakan bongkah penyejukan udara yang lebih cekap dalam mengalirkan haba dari komponen-komponen cip SSD, dan satu lagi ialah bongkah penyejukan cecair yang boleh disambungkan kepada lingkaran penyejukan cecair komputer anda untuk penyejukan komponen yang paling cekap.

Storan SSD Corsair MP700 Pro hadir dengan model 1TB dan 2TB dilaporkan akan tiba secara global melalui pengedar-pengedar produk Corsair, dengan tanda harga yang akan diumumkan kelak.
 

0/komen