Garmin Quatix 7 Pro Dilancarkan

Garmin Quatix 7 Pro telah dilancarkan secara rasmi sebagai jam tangan pintar yang mengkhususkan kepada para pelaut, pelayar dan pemancing. Melaluinya terdapat dua aplikasi terbina menarik disertakan seperti Trolling Motor Remote yang membolehkan mengawal motor elektrik pada bot. Sementara itu aplikasi Fish Forecast pula boleh digunakan untuk menjejak pergerakan ikan sekaligus mencari masa terbaik untuk ekspedisi memancing.

Turut disertakan ialah sensor kesihatan dan kecergasan terbina biasa untuk saranan yang efektif tentang senaman serta pemantauan yang diperlukan. Ini termasuklah fungsi ECG yang amat berguna bagi memantau rentak degupan jantung masa nyata. Terdapat juga fungsi satelit berbilang jalur yang menyokong navigasi merentasi peta sama ada di darat atau lautan.

Bateri disertakan pula boleh beroperasi sehingga 16 hari dan berkurang kepada 30 jam dalam mod GPS. Seterusnya turut memuatkan lampu suluh terbina dan pemberitahuan pintar untuk mesej serta lain-lain. Kesemua ciri dan fungsi dinyatakan telah dimuatkan dalam tubuh dengan binaan kaca nilam premium dan bezel titanium sebesar 1.3-inci berpanel AMOLED


Jam tangan ini telah disenaraikan di laman web Garmin Malaysia dengan harga RM4,950, namun belum jelas pula mengenai ketersediaan untuk pembelian.

 

0/komen